Skip to content

Az Apple kiadta az „iPhone zoknit” 65 000 Ft-ért: mi ez egyáltalán (fotókkal)

Az Apple ezúttal nem új iPhone-nal lep meg. A cég bemutatta az iPhone Pocket-et – egy furcsa „zokni”-tokot a telefonhoz, amit táskaként vagy karkötőként is lehet viselni.

Az újdonság puha zsákocskából készült, speciális 3D anyagból. A telefon súlya alatt nyúlik, kis ablakot nyitva az értesítések megtekintésére. Különböző módokon hordozható: kézben, táskára erősítve vagy közvetlenül a testen.

Az iPhone Pocket november 14-én kerül forgalomba – már van oldala az Apple webshopban. Két változatban kapható: rövid pántos 65 000 Ft-ért, hosszú pántos 100 000 Ft-ért.

Az iPhone Pocketet az Apple és az ISSEY MIYAKE japán divatház együttműködésében készítették – ez a divatház tervezte Steve Jobs legendás fekete garbóját, amit állandóan viselt.

Mi ez pontosan?

Az iPhone Pocket egyetlen 3D kötött darabból készült, ami minden iPhone-hoz illeszkedik. A „egy darab szövet” koncepciójából merítve, a ISSEY MIYAKE ikonikus hajtogatott ruháitól ihletve. A fejlesztést az Apple Design Studioval közösen végezték, figyelembe véve a dizájnt és gyártást.

A tok nyúlik, hogy befogadja a telefont, és kihasználja a mindennapi tárgyakat. Több színben kapható: kék, barna, fekete.

Az iPhone Pocket előzménye

Hasonló a 2004-es iPod zoknihoz, ami színes kötött tok volt az iPod shuffle-hoz. Akkor 30 dollárért 6 db-os csomagot adtak – ez a tok drágább, de exkluzív.

Reakciók a piacon

A bejelentés után a fogyasztók vegyesen reagáltak. Egyesek „iPod zokni visszatér”-nek hívják, mások „túl drága”-nak tartják. Egy Instagram-felhasználó: „Ez egy zokni, emberek.” Miyake designigazgatója, Yoshiyuki Miyamae: „Az iPhone Pocket a telefon és tulajdonosa közötti köteléket fejezi ki, miközben az Apple-termékek univerzális esztétikáját és sokoldalúságát tartja szem előtt.”

Miért most?

Az Apple 2015 óta először működik együtt divatházzal (korábban Hermès-szel az Apple Watch-ra). A tok jelzi, hogyan válnak a telefonok outfit részekké – természetes folytatása a tokoknak. „Az emberek egyre inkább kifejezik magukat a termékeikkel” – mondja egy szakértő.

Dóra Farkas

A nevem Dóra Farkas, budapesti újságíró vagyok. Több mint tíz éve írok a modern életről, a kultúráról, a fenntarthatóságról és inspiráló történetekről. Célom, hogy a tényeket, az érzelmeket és a gyakorlati tanácsokat összekapcsolva segítsek tudatosabb és harmonikusabb életet élni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Exit mobile version