A Kia Ceed már majdnem 20 éve a magyar utak sztárja, mégis vannak tipikus gyenge pontjai. A Koreana hálózat vezető szerelője mindent elárult a JD (2012-2018) és CD (2018-) generációkról, hogy a tiéd 300-400 ezer kilométert is boldogan megtegyen.
A katalizátor minden motor legnagyobb ellensége
Mindhárom leggyakoribb motor (1.4 G4FA, 1.4 T-GDI G4LD, 1.6 G4FG) ugyanattól szenved: a katalizátor porladása miatt kerámiadarabok kerülnek a hengerekbe → zaizdák → olajfogyasztás, akár 1 liter/1000 km. 100-120 ezer km-nél kiütés + chip a leghatékonyabb és legolcsóbb megoldás. Jó minőségű benzin és kerülendő a városi araszolás.
Szelepfedél-szivárgás az 1.6 G4FG-nél
150 ezer km körül szinte minden autónál megjelenik. Ha nem cseréled időben a tömítést, az olaj rácsepeg a generátorra – és máris drága a buli.
Láncnyúlás a turbós 1.4 G4LD-nél
A vékony lánc 100-120 ezer km-nél elkezd nyúlni, főleg ha szeretsz pörgetni. Hidegen 2-3 másodperces csörgés = azonnal szerviz, különben szelepek és dugattyúk találkozása.
Automata váltó – a legtartósabb, ha kényezteted
A6GF1 6 sebességes automata 300-400 ezer km-t is kibír, ha 50-60 ezer km-nél cseréled az olajat (részleges is elég). A robot (D7UF1) viszont a leggyengébb: kuplung és két tömegű lendkerék 80-120 ezer km-nél cserélendő, 400-600 ezer Ft.
Futómű – magyar utakra tervezve, mégis sír
Stabilizátor pálcák 30-50 ezer km-nél kopognak, első szilentek 80-100 ezer, hátsó „banán” szilentek 120-150 ezer km-nél adják fel. Lemförder, Delphi vagy Moog utángyártottal kétszer tovább bírja, mint az eredeti.
Apró, de idegesítő dolgok
- Sípoló generátor szíjfeszítő hidegen
- Gyorsan kopó motor- és váltóbakok
- Klímakompresszor 150-200 ezer km-nél meghal
- Rozsdásodás a hátsó sárvédőíveken és az alvázon (főleg JD)
- Gyenge ablaktörlő motor és fényszórómosó
Mit csinálj, hogy a Ceed-ed örök életű legyen?
Katalizátor kiütés 100-120 ezer km-nél, automata olajcsere 50-60 ezer km-enként, láncfigyelés a turbósnál, futómű felújítás 100-120 ezer km-nél jó utángyártottal, évente alvázvédelem és rozsdagátlás. Ha ezeket betartod, a Ceed még 400 ezer km-nél is mosolyog – és jóval olcsóbban, mint egy hasonló korú német autó fenntartása.

