A 15 leggyakoribb Kia Ceed-probléma – és hogyan előzd meg őket, hogy ne kelljen kidobni a pénzt

2 perc olvasás

A Kia Ceed már majdnem 20 éve a magyar utak sztárja, mégis vannak tipikus gyenge pontjai. A Koreana hálózat vezető szerelője mindent elárult a JD (2012-2018) és CD (2018-) generációkról, hogy a tiéd 300-400 ezer kilométert is boldogan megtegyen.

A katalizátor minden motor legnagyobb ellensége

Mindhárom leggyakoribb motor (1.4 G4FA, 1.4 T-GDI G4LD, 1.6 G4FG) ugyanattól szenved: a katalizátor porladása miatt kerámiadarabok kerülnek a hengerekbe → zaizdák → olajfogyasztás, akár 1 liter/1000 km. 100-120 ezer km-nél kiütés + chip a leghatékonyabb és legolcsóbb megoldás. Jó minőségű benzin és kerülendő a városi araszolás.

Szelepfedél-szivárgás az 1.6 G4FG-nél

150 ezer km körül szinte minden autónál megjelenik. Ha nem cseréled időben a tömítést, az olaj rácsepeg a generátorra – és máris drága a buli.

Láncnyúlás a turbós 1.4 G4LD-nél

A vékony lánc 100-120 ezer km-nél elkezd nyúlni, főleg ha szeretsz pörgetni. Hidegen 2-3 másodperces csörgés = azonnal szerviz, különben szelepek és dugattyúk találkozása.

Automata váltó – a legtartósabb, ha kényezteted

A6GF1 6 sebességes automata 300-400 ezer km-t is kibír, ha 50-60 ezer km-nél cseréled az olajat (részleges is elég). A robot (D7UF1) viszont a leggyengébb: kuplung és két tömegű lendkerék 80-120 ezer km-nél cserélendő, 400-600 ezer Ft.

A 15 leggyakoribb Kia Ceed-probléma – és hogyan előzd meg őket, hogy ne kelljen kidobni a pénztFutómű – magyar utakra tervezve, mégis sír

Stabilizátor pálcák 30-50 ezer km-nél kopognak, első szilentek 80-100 ezer, hátsó „banán” szilentek 120-150 ezer km-nél adják fel. Lemförder, Delphi vagy Moog utángyártottal kétszer tovább bírja, mint az eredeti.

Apró, de idegesítő dolgok

  • Sípoló generátor szíjfeszítő hidegen
  • Gyorsan kopó motor- és váltóbakok
  • Klímakompresszor 150-200 ezer km-nél meghal
  • Rozsdásodás a hátsó sárvédőíveken és az alvázon (főleg JD)
  • Gyenge ablaktörlő motor és fényszórómosó

Mit csinálj, hogy a Ceed-ed örök életű legyen?

Katalizátor kiütés 100-120 ezer km-nél, automata olajcsere 50-60 ezer km-enként, láncfigyelés a turbósnál, futómű felújítás 100-120 ezer km-nél jó utángyártottal, évente alvázvédelem és rozsdagátlás. Ha ezeket betartod, a Ceed még 400 ezer km-nél is mosolyog – és jóval olcsóbban, mint egy hasonló korú német autó fenntartása.

Oszd meg ezt a cikket
A nevem Dóra Farkas, budapesti újságíró vagyok. Több mint tíz éve írok a modern életről, a kultúráról, a fenntarthatóságról és inspiráló történetekről. Célom, hogy a tényeket, az érzelmeket és a gyakorlati tanácsokat összekapcsolva segítsek tudatosabb és harmonikusabb életet élni.
Hozzászólás írása