Skip to content

Honda NSX: napfényes szuperkar – megbízható, kényelmes, Senna érintés – kultusz ma

Honda NSX: napfényes szuperkar – megbízható, kényelmes, Senna érintés – kultusz ma

1989: Honda szuperkar – nevetés (malacka/motoros imidzs). Ma: használt ritka, árak 40-200 ezer USD. GT (komfort túra) vs szuper (extrém, pálya) – NSX: jó szuper, mindennapi.

City Turbo szikra – kiskocsi ihlet – merész lépés

1980-as évek eleje: Honda sportosít (City Turbo II, turbó kiskocsi). Siker: „miért játszunk kicsikkel – szuper!” Technológia: F1 tapasztalat, alumínium. Cél: Ferrari 348 jobb – gyors, de kényelmes.

Alumínium forradalom – könnyű, erős – első sorozat

Teljes alumínium váz/motor/felfüggesztés – súly -40% (1400 kg). Első konvejers alumínium autó. 3.0 V6 atmoszferikus VTEC (270 LE, lineáris). VTEC: alacsony kuplung gazdaság/csend, magas sport (erő robbanás). 0-100: 6 mp.

Honda NSX: napfényes szuperkar – megbízható, kényelmes, Senna érintés – kultusz maKényelem szuperben – szék, AC, Bose – mindennapi

Középmotor: stabil kanyar (kevesebb farolás). Kabin: fighter lámpa (jobb hátra látás), kényelmes ülés, klíma, Bose hifi. Nem csak pálya – étterem/munka. Garancia 50 ezer km+, valóság 400 ezer km gondozással.

ABS világelső – 4 csatorna – biztonság novice-nak

Első 4-kanál ABS szuperben – kontrollált fékezés, akár kezdő. Szerviz: C motor hasonló tömegmodellek – olcsó, bármely műhely.

Honda NSX: napfényes szuperkar – megbízható, kényelmes, Senna érintés – kultusz maSenna varázs – F1 teszt, merevség – balansz legenda

Ayrton Senna: prototípus teszt (Suzuka, Nürburgring), merevebb váz, felfüggesztés finom. Videó: fehér zokni/mokaszin, limit – bizonyít 270 LE elég. Hatás: Porsche/McLaren everyday szuper norma.

Örökség ma – árak szárnyal, befektetés – ikon

1990-2005: 18 ezer db. Ma: USA 40 ezer USD átlag, gondozott 70-100 ezer, low mileage 200 ezer+. Befektetés + élvezet. Opció: Type R (könnyített, 1992-2005).

NSX: megbízható szuper – alumínium, VTEC, Senna, kényelem. Változtatta szuper fogalmat – ma kultusz!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük