Skip to content

Minden kínai autó egyforma? – Vakteszt Hongqi, Lixiang és Voyah között, amitől leesik az állad

Minden kínai autó egyforma? – Vakteszt Hongqi, Lixiang és Voyah között, amitől leesik az állad

„Ugyanazt kapod más logóval” – ezt szajkózzák a kínai autókról itthon is. Különösen fájó ez a prémium kategóriában, ahol 35-60 millió forintot kérnek egy autóért, és az ember azt várja, hogy az élmény legalább annyira egyedi legyen, mint a számla.

De tényleg nincs különbség a Hongqi, a Lixiang és a Voyah között, vagy csak a sztereotípia beszél?

A bőr már az első másodpercben elárulja

Hongqi H9-be ülve azonnal tudod: ez más liga. A bőr sűrű, hűvös, szinte harap az ujjadba, a varrás domború, kézzel készült, a töltet kemény, mint egy jó bőrfotel. Ajtócsapódás? Olyan mély, tompa puffanás, amit a régi Rolls-Royce-októl ismerünk.

Lixiang L9-be átülve teljesen más világ. A nappa bőr puha, ölel, pár másodperc alatt felmelegszik a testedre, mint egy drága bőrkesztyű. A habszivacs lágyabb, belesüppedsz, mégis tart – 1000 kilométeres családi utakra tervezték.

Voyah Free-ben megint más az érzés. Ökobőr + mikroszálas betétek, sima, de nem csúszik, lézerpontos varrás, szövetszerű ajtókárpit, ami elnyeli a zajt. Praktikus, modern, északi minimalizmus.

Minden kínai autó egyforma? – Vakteszt Hongqi, Lixiang és Voyah között, amitől leesik az álladA kis részletek, amik azonnal megmondják, melyik márkában ülsz

Hongqi: fényes fa, ezüst „nyilak” a konzolon, Mercedes-stílusú tompa kattintású gombok, és a masszázs, ami tényleg úgy működik, mintha két kéz gyúrna.

Lixiang: matt csiszolt alumínium mindenhol, ami nem fog ujjlenyomatot, óriási képernyők, high-tech érzés, mintha egy 1,5 méteres tabletben ülnél.

Voyah: nyílt Dynaudio hangszórók, puha szövetszerű kárpit, ami könyvtári csendet varázsol, és az egész kabin szinte suttog.

Ha becsukott szemmel átültetnénk valakit a három autó között, 10-ből 9 esetben azonnal megmondaná, melyikben ül – anélkül, hogy látná a logót.

Kívülről tényleg hasonlítanak: nagy hűtőrács, LED-csíkok, 21-22 colos kerekek. De ha beülsz, már az első másodpercben tudod: ezek nem ugyanazok az autók. A Hongqi a kínai Rolls-Royce akar lenni, a Lixiang a családi űrhajó, a Voyah pedig a csendes skandináv luxus.

A kínai prémium már nem másolja a németeket – saját hangon beszél. Csak éppen ezt a hangot még meg kell tanulnunk meghallani.

Dóra Farkas

Dóra Farkas

A nevem Dóra Farkas, budapesti újságíró vagyok. Több mint tíz éve írok a modern életről, a kultúráról, a fenntarthatóságról és inspiráló történetekről. Célom, hogy a tényeket, az érzelmeket és a gyakorlati tanácsokat összekapcsolva segítsek tudatosabb és harmonikusabb életet élni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük